Importanta Blogului de Companie

Share Button

Dintre toate metodele si canalele de promovare online pe care companiile le au la dispozitie, blogging-ul mi se pare cel mai putin folosit dintre toate (sau mai bine zis cel mai ignorat). Companii cu site-uri de prezentare sau e-commerce, b2c sau b2b, vad putine website-uri care reusesc sa acorde importanta cuvenita unui blog de companie, sa demareze sau sa intretina un astfel de proiect.

Pentru companiile care cauta sa-si extinda vizibilitatea in mediul online sau incearca sa se diferentieze intr-un context virtual concurential, blogul de companie este un canal de comunicare deloc de ignorat. Mai jos, un sumar al celor mai importante beneficii aduse de blogging.

blogging

1. Mai mult trafic

Numarul de subiecte, cuvinte-cheie si continut pe care un site le poate acoperi pe paginile sale este unul limitat. Este in special valabil pentru site-urile de prezentare, unde cateva pagini de servicii si alte cateva pagini auxuliare nu sunt aproape niciodata de ajuns pentru a concura cu competitori mai puternici. In acest caz, un blog de companie poate dezvolta, de exemplu, subiecte legate de domeniul de activitate al firmei, de piata in care activeaza si serviciile pe care le ofera.

Acelasi lucru este valabil si in cazul site-urilor de ecommerce. Desi mult mai mari, acestea pot folosi un blog pentru a prezenta produse in detaliu, pentru a face review-uri si recomandari utile legate de produsele pe care le vind.

Din punct de vedere SEO, un blog ajuta nu numai prin faptul ca aduce continut ‘fresh’  pe motoarele de cautare; el ofera posibilitatea companiilor sa obtina vizibilitate pe o varietate de subiecte legate de industria in care activeaza si, in consecinta, vizitatori din o multitudine de cautari (asa zisele cuvinte long-tail).

Crearea de continut relevant pentru cautari a devenit cu atat mai importanta odata cu noul update Google, Hummingbird, prin care Google incearca sa imbunatateasca rezultatele oferite cautarilor ‘naturale’, asemanatoare conversatiilor pe care le putem avea cu un prieten sau cu un consultant de vanzari. Daca o pagina de servicii sau o pagina de produs are limitarile ei in ceea ce priveste lamuririle pe care le poate aduce unui potential client, un blog este locul ideal pentru a oferi clientilor raspunsuri la intrebari sau informatiile necesare pentru a lua o decizie.

2. Mai multe conversii/ lead-uri

Si cu asta ajungem la cel de-al doilea aspect al beneficiilor oferite de blogging companiilor si website-urilor. Mai mult trafic nu inseamna neaparat mai multe conversii; in ciuda acestui adevar, blogul de companie poate fi folosit ca un excelent canal de captare de lead-uri sau noi clienti.

Cum? Pe de o parte, prin publicarea de continut folositor, care raspunde, asa cum am explicat mai sus, unei intrebari sau unei nevoi de informare din partea utilizatorului. Desi e posibil sa nu devina prea curand client al companiei, un utilizator care descopera informatii utile pe blogul tau te va tine minte si va reveni. In plus, cu ajutorul unor call-to-action bine puse la punct, e posibil sa-i captezi atentia prin abonarea la un newsletter sau chiar sa-l trimiti direct la o pagina de produs/servicii de unde va incepe procesul de cumparare.

Pe de alta parte, prin crearea unei strategii de continut foarte clare pentru blogul de companie, devine posibila publicarea pe blog a diverse articole focusate nu numai pe anumite subiecte sau intrebari des intalnite printre clientii companiei, dar targetate pentru anumite tipuri de cumparatori si nevoile lor. Prin blogging te poti foarte usor adresa (in egala masura daca asta urmaresti) atat unei audiente noi, care afla pentru prima data de compania ta, vizitatorilor mai vechi interesati de o anumita nisa sau produs, celor care se informeaza pentru a lua o decizie de cumparare, clientilor deja existenti s.a.m.d.

3. Mai multa cota de piata (online)

In cele din urma, un blog de companie este una din armele din arsenalul de marketing online folosite la crearea si consolidarea imaginii si vizibilitatii companiei tale nu numai pe motoarele de cautare ci si in mintea consumatorilor. O comunicare constanta pe blog, oferind informatii utile, care vin la momentul oportun si care raspund unor nevoi ale publicului tau tinta, te ajuta pe tine ca si companie nu numai sa castigi clienti noi, dar mai important, sa te pozitionezi ca un expert in subiectele pe care le abordezi pe blog si ca o sursa de autoritate in domeniul in care activezi. Un factor esential in dezvoltarea unui brand si cresterea afacerii tale pe termen lung.

Link-uri utile:

Despre Hummingbird si ce inseamna el pentru SEO si o strategie de continut online: http://www.copyblogger.com/google-hummingbird/

Despre influenta blogurilor asupra deciziilor de cumparare : http://www.pamorama.net/2013/03/14/blogs-influence-consumer-spending-more-than-social-networks

Cateva cifre despre canalele de marketing digital si folosirea lor in 2014 – 67% mai multe leaduri generate de companiile care au un blog http://www.marketingprofs.com/chirp/2014/12372/20-captivating-marketing-statistics-that-will-drive-2014-infographic

Mai multe statistici despre importanta marketingului de continut in general, in special impactul scrierii de continut, bloguri de companie, asupra ratei de conversie:

http://infographicb2b.com/2013/07/15/seo-content-marketing-what-you-need-to-know-and-do-infographic/

Share Button
Tags: , ,

Speak up! Let us know what you think.