Paginile de cautari Google au un nou design

Share Button

Daca vi se pare ceva neobisnuit la felul in care arata paginile de cautari in Google, este pentru ca un nou design a fost lansat de Google pentru toti utilizatorii de desktop. Se pare ca motorul de cautare a realizat numeroase teste in ultimele luni pentru a alege un layout cat mai user-friendly si cat mai apropiat de cel de mobil; schimbarile de design au devenit vizibile pentru toti utilizatorii in  urma cu cateva zile.

local-results

Dincolo de aspectul general al noilor pagini de cautari Google, sunt cateva elemente care se pot dovedi importante pentru SEO, Adwords si rata de click. Iata cele mai importante schimbari pe care le aduce noul design al paginilor de cautari Google:

1. Font mai mare si link-uri fara underline pentru toate rezultatele

Schimbarile aduse titlurilor din paginile de rezultate, inspirate de layout-ul de mobil, inseamna mai putina vizibilitate pentru link-uri (ceea ce ar putea impacta rata de click) dar mai ales reducerea numarului de caractere din titlul paginilor vizibile in Google; cateva teste facute pe diverse cautari si tipuri de site-uri arata ca noua regula este o medie de 55-60 de caractere (cu spatii).  

2. Reclamele Adwords nu mai sunt delimitate de culori

Rezultatele platite nu mai sunt afisate in panouri colorate dar sunt insotite de o eticheta galbena care marcheaza faptul ca sunt reclame. Desi etichetele par sa sara in ochi mai mult, noul design sterge si mai mult liniile de demarcatie existente in trecut intre rezultatele platite si cele organice.

3. Rezultate locale estompate

Nu exista o schimbare in felul in care apar rezultatele locale in economia paginilor de cautari (pentru anumite cautari locale, ele ocupa acelasi spatiu proeminent), dar adresele si markerele locale din 7-pack sunt afisate in gri, oferind prin comparatie mai multa vizibilitate link-urilor catre site-uri decat informatiilor din Google Maps.

Bineinteles, impactul acestor schimbari de design pentru ratele de click, trafic si mix-ul organic/ paid search trebuie urmarit si masurat in detaliu.

Ce alte schimbari ati observat in noul design al paginilor Google si ce parere aveti despre ele? Astept parerile voastre in comentarii.  

Share Button

Speak up! Let us know what you think.